Vamos a Galapagos - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Art en Jo - WaarBenJij.nu Vamos a Galapagos - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Art en Jo - WaarBenJij.nu

Vamos a Galapagos

Blijf op de hoogte en volg Art en Jo

09 Oktober 2014 | Ecuador, Vilcabamba

In Ecuador heb ik wellicht mijn roeping gevonden. Mochten we niet terug komen naar Nederland dan is dat omdat ik hier mijn eigen touragency ben gestart, gespecialiseerd in lastminute cruises op de Galapagos eilanden. Aangekomen in Quito (hoofdstad van Ecuador) hebben Jo en ik namelijk touragencies en internet afgespeurd, op zoek naar dé mooiste lastminute cruise. Na zo'n twee dagen speuren (ja, je zou het bijna een studie kunnen noemen) waren we heel veel info rijker én vonden we een topcruise voor een leuke prijs: de Angelito I, plaats voor 16 gasten en met een mooi vaarroute. Op 28 september stapten we in het vliegtuig naar Baltra Island, een klein Galapagos eilandje. We vroegen ons op dat moment nog af wat de gemiddelde leeftijd van onze (nog onbekende) cruise-genoten zou zijn, aangezien het instappen in het vliegtuig twee keer zo lang duurde als normaal...

Op het vliegveld werden we gerustgesteld: twee stelletjes van 60+ en twee (incl. ons) van 30-, een mooie combi! Na een maand intensief reizen kwam de cruise perfect uit. Niet meer nadenken over waar te slapen, te eten en welke activiteiten te doen, maar gewoon achter de gids aanlopen en eten wat de kok heeft gemaakt :). We hadden een mooie jacht met een hele leuke crew. In onze week was de kapitein jarig, dus ook nog een feestje aan boord gehad. Maar laten we het over de dieren hebben. Wat hebben we allemaal gezien? O.a. de Galapagos hawk, flamingo's, sea lions, honderden leguanen (land and marine), blue-footed boobies (vogel), krabben, flightless cormorant (vogel), schildpadden, haaien, etc. Zie de foto's om er zelf ook een paar te spotten. Qua natuur is de Galapagos niet te evenaren en zelfs voor de mindere nature-lover (lees: Jootje) was het een geweldige ervaring. Na een super week in de Galapagos ronden we onze tijd in Equador alweer bijna af. Morgen pakken we de bus naar Piura in Peru en de dag erna vliegen we naar Cusco. Op naar de laatste avonturen van deze reis.

Liefs Jo en Art

• 09 Oktober 2014 - 09:13

Linde:

GAAAAAAAF!!! Als jullie toch blijven om touroperator te spelen dan zijn Paul en ik jullie eerste klant :-)

• 09 Oktober 2014 - 23:00

Hobina:

Moooooi Ik wil ook meekomen haha x

• 11 Oktober 2014 - 20:00

Pietrik:

Hallo Jo en Art.
    Super! Bedankt voor de mooie plaatjes en praatjes.
    Maak maar een mooi fotoboek voor het Wereld Natuur Fonds.
    Liefs mem.